Ang. att ha för mycket skydd på hästen!

Nu kommer äntligen åsiktsinlägget! 
 
En sak jag stör mig på är folk som har fööör mycket skydd på hästen. I detta sammanhang tänkte jag prata om när man åker transport. Jag har sett de som har skydd på hästen som täcker hela smalbenen. Och när de ska in i transporten lyfter de ofantligt högt på fötterna då det är oskönt. Så jag fattar inte vad detta ska vara bra för. Om de ändå bara ska åka några kilometer. Okej om man ska åka ganska långt och hästen slänger och har sig. Men när man ändå ska åka hur kort som helst och hästen är hur lugn som helst. Enligt mig är detta bara onödigt. Vi människor skämmer bort hästarna FÖR mycket. Nej jag säger verkligen NEJ till för mycket skydd. Låt hästen vara fri. Om den ändå inte protesterar. Jag på Ronny har helt vanliga benskydd som jag sedan använder när jag t.ex tränar. Jag tycker verkligen det är fel med för mycket transportskydd. Men ok till de hästar som behöver det. 
 
Hoppas ni gillade det. Mit första åsiktsinlägg KUL!
 
 
 
Bild på finaste ponnyn i världen. Helt skyddsfri. Bara skyddad av mig. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0