Dag 14. Mina rädslor.

Detta har jag fruktat för. Då jag måste skriva om mina rädslor. Det är ju inte direkt något som jag går runt och pratar högt om. Men för att inte göra er besvikna skriver jag om de jag har i huvudet just nu. Som jag sa igår finns det alltid massor av små detaljer. Just i detta fallet rädslor. De flesta har ju liksom fobi för småkryp. En slags rädsla. Men jag har inte tänkt att ta upp något sådant. Jag kan nästan kalla det lite 'omogna' rädslor. Men nu tar vi rädslorna. Back to the reality, man.
Mina rädslor. Helt ärligt är det inte så många. Jag försöker alltid se på allt possitivt och tänka framåt. Vad det än är. Då är det såklart att rädslorna rammlar över en. Men nu vet jag inte vad jag går in på. 
 
Att ramla av i ridningen. Jag är sjukt rädd för det. Men som jag sa i videon i lördags har mitt självförtroende blivit sjukt mycket bättre. Jag har verkligen försökt nu den senaste månaden att istället för att tänka på att jag 'kanske' ramlar av att jag kanske får jätte kul!! Och att jag lär mig massa nytt. Att jag bara sätter stopp när jag får motgångar kommer jag aldrig lära mig av. Jag måste försöka. Att övervinna sin rädsla tjänar man på i framtiden. 
Det beror ju på vad det är men i detta sammanhang tjänar man på det. 
 
Att hoppa. Jag älskar att hoppa. Det är verkligen något av det roligaste jag vet. När man står på backen är hindret hur litet som helst. Men när jag sen hoppar upp på hästryggen känns hindret flera meter högt. Jag får nästan svindel. Men jag hoppar oftast alltid ändå. Men när jag kommer över har jag kvar den där jobbiga känslan i magen. Som om jag ska ramla av vilken sekund som helst. Jag är på ganska god väg att över vinna denna rädslan men jag försöker. Tänker alltid possitivt. Eller försöker i alla fall. 
 
Nej nu känner jag att detta inlägg blev väldigt långt. Jag kan lätt skriva om fler rädslor men jag är rädd (:P) för att det blir för tjatigt. Vi avslutar med lite bilder: 
 
 
Haha. Världens bästa fokus <3
 
Grymt snygg bild. :o
 
 
Första bilden jag redigerade. <3
 
 
Och slutligen en bild på lilla lilla mig. :)

Kommentarer
Postat av: Linn

Jättefin blogg du har också!!
Kanske göra bloglovin byte??
Säg till när du följer oss så följer vi tillbaka :D

När du väl är inne på våran blogg igen så kanske du skulle vilja vara med i en Finn fem fel som jag gjort.
Länken till inlägget: http://ponnyxtra.blogg.se/2012/november/finn-fem-fel.html

Ha det så bra!!
Kram Linn och Hannah

Svar: Gärna bloglovinbyte. Jag följer er nu :)
Lina

2012-11-27 @ 20:01:30
URL: http://ponnyxtra.blogg.se
Postat av: Wilma & Emma

Fin blogg, kika jättegärna in på våran! :D Kram

2012-11-27 @ 20:19:31
URL: http://ziro.blogg.se
Postat av: Mikxki

Fina bilder :)

2012-11-27 @ 20:22:02
URL: http://mikxki.blogg.se
Postat av: Annie ♡

Hej!
Jag har just nu Frågestund på min blogg, om du har tid får du gärna kika in och ställa någon/några frågor!
Kramar, Annie

2012-11-27 @ 20:24:03
URL: http://ponnytjejenannie.blogg.se
Postat av: erika

Bra skrivit tjejen! Och glöm inte att du är bäst precis som du är och du tävlar bara mot dig själv!
Att trilla av hästen kan vara jobbigt i början, det bästa är nästan att du får känna på det och "landa rätt".
Jag tror på dig tjejen :)
Kämpa på.

Svar: Tack. Dina ord värmer enormt. <3 :)
Lina

2012-11-27 @ 21:09:30
URL: http://www.erikajoyisabella.blogg.se
Postat av: erika

Så bra . kram på dig :)

2012-11-28 @ 19:40:28
URL: http://www.erikajoyisabella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0