Dyra saker?

Något jag tänkt på är vad folk HELA tiden ska nämna vad olika saker kostar. Ok, det är ju kanske bra att veta men oftast känns det som skryt. "Åh, kolla mitt nya schabrak från *dyrt märke kan inget* det kostade 2000 kronor. Gud så snyggt det är" Ok, kanske lite överdrivet men så att ni fattar.
Jag stör mig på det. Folk som ALLTID och då menar jag också alltid ska snacka om sina dyra saker. Men det som är roligt att höra om är ju de som är billiga med kvalite. För jag skiter i om mitt schabrak kostar 300 och ditt 2000. För mitt är minst lika snyggt och har minst lika bra kvalite. 
Så mitt budskap är att varför, ska man köpa dyra kläder för hur mycket pengar som helst?
Har man hästen och ridningen som en status? Kan någon förklara?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0