Min häst?

Får ofta frågor om Ronny är min häst. Svaret på den frågan vet jag inte.
Jag ser Ronny som min egna när jag är i stallet. Jag bestämmer det mesta runt omkring. Har olika tankar osv. 
Men han är ju egentligen om man ska vara helt korrekt inte min. Men jag säger att det är min ponny.
Ägaren har förklarat att Ronny är min, jag bestämmer. Min ponny. Okej, jag bestämmer inte hö mängd och liksom det men nästan allt annat. Det som inte är så viktigt. Jag gör vad jag vill med honom. Jag planerar mina ridpass och om jag vill ut i skogen då är det så. Mitt beslut. Om jag vill åka iväg och träna, visst det får jag. 
Om jag vill liksom göra något väldigt speciellt, visst jag frågar. Men svaret ligger ändå i mina händer.
Om någon frågar om jag har häst svarar jag ja, det har jag. 
Ronny är min, och kommer alltid att vara. Ingen kan ta honom ifrån mig. Isåfall tar jag honom tillbaka!
 
Cleo som jag rider ibland är däremot inte min. Henne äger Sofia.
 
Två finaste hästarna i världen. <3
 
 

Kommentarer
Postat av: Pia

Ägaren står på pappret men det man känner i hjärtat är det viktigaste.

2013-04-29 @ 10:10:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0