Hoppning!

Igår så hoppade jag ju. Det gick jätte bra, som alltid.. ;) Ville träna på att hoppa oxern. Något som jag är väldigt osäker på. Jag lurar mig själv lite över att en oxer ska vara svårare att hoppa. Men det är den ju inte, snarare lättare. Men det jag lurar mig på är vart jag ska ge eftergiften. Det ser så svårt ut. Jag ska verkligen öva på det. Så jag känner mig säker över en oxer. Men han hoppar galant. Hur fint som helst och han tycker verkligen det är kul. Öronen framåt genom hela passet. Sedan övade vi också på att hålla i galoppen. Hoppade en liten bana och försökte hålla i galoppen. Och det gick faktiskt bra. Som jag lätt gör är att slappna av, efter hindret bli lite lat. Men jag måste fortfarande kämpa och hjälpa honom. För annars blir det trav för hans det. Haha, liiiite latmask. Hade även med ett hinder som låg på ungefär 60-70 cm, och shit vad han hoppar alltså. Inte osäker alls. Bara jag är med och hjälper till. Om jag fegar ur, gör han det också. Så båda två kämpar ihop, i ett team. Och jag ska också försöka ta det där gröna kortet nu i höst. Så att vi kanske kan komma ut på någon liten lokal. Hur kul skulle inte det vara liksom?? Åh shit. DRÖM!! Att avsluta detta året med en tävling. Verkligen en dröm. Den ska vi kämpa för!! Detta är ju även sista året jag på Ronny på riktigt kan tävla.. *snyft* Så kämpa, kämpa och kämpa ska vi göra. Jag och min ponnyplutt. Älskar han mer än mest. Sedan är det träning imorgon igen!! :D Och här kommer en bild, mästerfotograf el mama! Fler bilder imorgon, håll utkik!! :* 14

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0