År 2013..

Alltså shit, detta år har varit en jäkla berg och dalbana. Fällt 1000 tårar, torkat lika många. Skrattat med världens bästa vänner miljoner gånger. Förlorat massvis med vänner. Fått många nya och hoppat in i en helt främmande värld. Det känns som om jag upplevt ALLT under 2013. Många säger att 2013 varit ett hemskt år. Vet inte, men jag håller till viss del med om det. Kanske inte så konstigt att många upplevt detta år på ett dåligt sätt. 2013, oturstalet.  Hela året med Ronny har bara varit en ända stor jäkla framgång. Vet inte hur många gånger jag satt mig i bilen efter ett ridpass svävandes på moln. Eller hur många underbara språng vi tagit, kan inte hålla räkningen. Varit på min allra första "tävling" Det absolut läskigaste jag gjort. Kommer knappt ihåg något. Vet bara att jag hade världens klump i magen hela tiden och ville börja gråta vilken sekund som helst. Alltså vet inte om det var kul eller inte. Fanns så himla mycket nytt, alltså intryck och allt. Först efter att ha ramlat av efter första hindret till att gå en felfri ritt. I trav. ;) Nöjd med ändå inte.  Detta året, har jag förlorat MÅNGA vänner som jag innan pratat med varje dag. Men jag har också träffat många nya. Många av mina vänner har svikit mig och vänt ryggen till. Alltså jag har gråtit så jäkla många gånger över mina vänner. Vännerna kan nog vara något utav det viktigaste jag har. De stöttar alltid och till en del kan jag säga ALLT! Sen har jag på riktigt hoppat in i bloggvärlden, känner själv att jag ROCKAT med bra uppdatering under hela året. Vissa dagar har det varit mindre bra men jag har varje kväll suttit där vid datorn och knåpat på inlägg. Sen så har jag även börjat läsa bloggar på riktigt. Hittat de bloggarna som verkligen passar mig. Läste många bloggar i början på året som jag idag inte ens fattar varför jag kikade in på. Bloggar som är så långt ifrån min stil de kan komma. Nu läser jag inte alls många bloggar. De jag läser klickar jag flitigt in på flera gånger om dagen! Bytet av bloggportal kan nog vara ett utav det bästa beslutet på hela året. Har inget över att klaga på horseworld. Aldrig varit något krångel och allt funkar bra och bloggen har verkligen växt. Från kanske mindre än 10 läsare per dag till över 50 unik! Sjukt cool känsla och under 2014 växer ju bloggen ännu mer! Något som jag innan bara haft på "låtsas" har jag detta år fått på riktigt. INTERNET VÄNNER. Känns så sjukt töntigt när jag skriver så. Men alltså jo, jag har fått riktiga vänner på nätet. Och speciellt CLARA. Ingen vet vad vi gått igenom. Vi bråkat mer än vas någon annan nog gjort. Jag har fällt så himla många tårar men också vänt mig till henne så fort jag mått dåligt.  Sverigeryttarna, alltså det var en one time sak. Jag och Clara skaffade den bloggen ihop. Alltså ja. Tror nog inte den bloggen var något seriöst egentligen. Jag ville ha en blogg tillsammans med någon annan. Men efter ett tag märkte jag att det verkligen inte var något för mig. Nä, jag har alltid velat köra mitt eget race. Och ja, jag kommer nog never ever ha en blogg tillsammans med någon annan igen! Det var mitt år, mycket hänt och jag är stolt över vissa saker och mindre stolt över andra. Jag har säkert glömt nämna något men det är svårt att få med ett helt år i ett inlägg. 330 4 DSC_0875 SAM_2470 20131217-212705.jpg 20131224-103020.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0