Något man vinner på i längden..

De flesta med blogg har en vision om att just sin egna blogg ska bli stor. Man sitter och kommenterar 1000 bloggar med "Fin blogg" och sitter sen där nästa dag med 100 unika. Skit kul just den sekunden. Men nästa dag sitter man där igen på 0. Ska man då kommentera 1000 bloggar till? I längden vinner man inget på det, jo visst. Om man tävlar med kompisen bredvid om flest unika. Men alltså om man på riktigt vill bli stor, då gäller det att kämpa. På riktigt! Leverera fler än 1 inlägg per dag. Fler än 1 läsvärt inlägg. Blandade inlägg. Sen kanske man inte måste toppa alla bloggar, leverera 7564 inlägg, utan ligga på en bra nivå. Att i längden vinna på att kommentera bloggar, alltså jag tror faktiskt inte på det. Ärligt tycker att det skriker lite "Falsk" över det hela. Jag själv hade en period när jag gjorde det, låtsades vara skit glad över så många besökare men gömde mig nästa dag bakom mina 10 unika.. Jag var glad sekunden men jag tror verkligen inte att det lönade sig. Om man vill bli stor gäller det att vara grym på att blogga, det gäller att leverera bra inlägg. Det gäller att vara duktig, men det viktigaste av allt man måste tycka det är kul. För man kan inte bygga upp en blogg på ett falskt leende för att man i slutändan vill ha 1000 följare på insta. Det funkar ju inte så.. :/ Och jag tror man mer ska gå in med det att "Jag gör detta för det är kul och inget annat!" Så, va dig själv, leverera bra inlägg, ha ett äkta leende på läpparna och en jäkligt bra inställning så lovar jag er att ni kommer va där uppe på listorna. Vinka åt alla som en gång sagt att "Du kommer inte klara detta" Ge de en smäll på käften och dig själv en klapp på kinden! DSC_0786

Kommentarer
Postat av: Fredag den 13:e | Matilda Engblom

[...] http://linastrom.horseworld.se/2013/12/12/nagot-man-vinner-pa-i-langden/#respond [...]


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0