Hur kommer det sig att ingen vill läsa min blogg?

Nu vill jag skriva detta inlägget. Som jag tänkt på länge. Hur länge vet jag inte..
Men, hur kommer det sig att ingen vill läsa min blogg? För det finns ju ingen. Jo en, den personen vet jag vem det är. Och tack kul att du läser min blogg. Men det räcker inte. För jag vill inte ha en läsare varje dag. Jag vill ha kanske 50. Ett nästintill omöjligt mål, känns det som. Men jag kommer inte sluta kämpa.
Men nu till frågan igen, varför är just min blogg utsatt för detta? Att ingen vill läsa om mig.
Jag har en bra uppdatering, den är ganska varierad och ibland kommer jag ut med lite åsiktsinlägg om mig och andra. Men varför är det min blogg som man inte valt, när man valt en blogg som lämnar ifrån sig ett inlägg per dag. Medans jag gör en 5-10 inlägg varje dag. Är det FÖR mycket? Men går det? Kan man ha en för bra uppdatering att det blir för många inlägg. Det tvivlar jag på.
Men då är ju frågan. Är det innehållet? Är det mig det är fel på. Är det jag som har ett tråkigt liv. Eller kanske har jag världens tråkigaste ponny att göra med? För det har jag verkligen inte. Han är en utmaning. Jag lovar er, han är inte lätt. 
Kanske är det så, att folk vill läsa om andras framgångar hur perfekt allas liv är? Det finns ingen rost någonstans. För om ni då kommer hit, då har ni kommit fel. För mitt liv innehåller verkligen inte framgångar. Utan vardag mina motgångar och framgångar ibland. Jag ska ta mig en funderare, hur ska jag lägga upp bloggen. För likadan uppdatering dag ut och dag in blir det ju väldigt lätt. Det kanske är det som är felet. Att alla inlägg är det andra likt. Och då skulle inte jag heller vilja läsa bloggen. Men det är ju då man vill ha bloggläsarna, som ska skriva vad vill ni läsa om? 
För om jag t.ex haft jätte många läsare men sedan tappar och tappar och tappar.. Då måste det ju bero på något. Om man gillat en blogg från början så vill man ju inte bara släppa bloggen. Inte jag i varje fall. Då skriver jag vad jag vill att den personen ska skriva om mer för att jag ska stanna. Det gör jag ju.
Men jag tycker ju det, att jag varierar mig ganska mycket. Jag skriver om mina ridpass med Ronny medans jag nästa dag lägger ut en outfit. Mode ,kläder. 
Jag har även en hund, honom skriver jag om ibland. Hur duktig han varit och om vi lärt oss något. Oh, detta är så svårt. Jag skriver ju om min vardag. Den ena dagen efter den andra dagen är den lik. Men vem mer har det INTE så? Det finns ju ingen som kan göra olika saker varje dag. Någon gång ibland, vilket jag också gör. Men alla dagar är ju lika. Ett dygn 24 timmar en timme 60 minuter en minut 60 sekunder o.sv. Så är det för alla. 
 
Kan ha blivit ett ganska rörigt inlägg, med noll förberedelse. Jag hoppas att ni som läser detta. Vill fortsätta läsa. För min blogg är mitt liv. Jag älskar att skriva, för så är det ju.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Fortsätt bara kämpa. Tycker du är väldigt duktig. Själv känner jag också i vissa omgångar lite sådär..:/

Sv. En pay and ride är en dressyrtävling :)

2013-02-28 @ 19:06:22
URL: http://Pussmulen.blogg.se
Postat av: Mikaela Knutzon

Förstår hur du känner, kan också få den känslan ibland haha! :/ Men fortsätt blogga på, så småningom hittar folk hit! :)

Svar: Hoppas det. Är du här för att stanna?
Lina

2013-03-02 @ 21:45:51
URL: http://mknutzon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0