Nätet en öppen sida för mobbning?

Nätet. En grymt bra uppfinning. Här hittar man svar på sina frågor, man kan skriva själv, man kan chatta och träffa nya vänner. Men det här med nätmobbning. Att mobba/kränka någon via nätet är sjukt lätt. Jag kan t.ex gå in på youtube kolla efter någon video där t.ex en tjej/kille pratar om något. Och sedan hur lätt som helst kan jag kladda ner några små ord. Hur kommer tjejen/killen bakom den andra skärmen ta emot det. Jag har ju ingen aning! För kommer jag igen komma i kontakt med tjejen/killen? Nej, och ingen kommer få tag på mig. Easy liksom. Så ja bara för att jag inte säger det face 2 face får jag skriva vad som helst på nätet? Asså det är det som är felet. Det är så jäkla lätt att skriva något. Jag tänker ju inte mer på det ellerhur? Mitt liv fortsätter som innan. Utan en tanke på den andra. Och sen om det är t.ex någon i skolan som inte är som alla andra. Då kan jag lätt bli vän med den personen på facebook och sedan skriva massa saker till den? För det är ju lätt. Personen skulle ändå aldrig våga säga till någon eller säga stopp. Men att jag nästa dag i skolan inte ens vågar ta ögonkontakt med personen. I verkligen livet beundrar jag personen. Men nu kommer jag aldrig våga gå fram och säga något?? Nätet är en plats som är hur lätt som helst att mobba på. Men att jag inte vågar säga det i verkliga livet. Om jag tycker att personen ät patetisk så går jag ju inte helt oprovocerat fram och säger det. Men på nätet är det så lätt. Man kan skriva vad som helst när som helst utan att någon kan reagera. För det är ju bara jag och den personen som vet detta?? Så tänk nu på att alltid vara trevliga på nätet. Häng aldrig ut någon eller snacka skit om någon. Jag skulle ALDRIG vilja göra något sådant. Skulle inte orka med mig själv efteråt. För mår du ens bra av att trycka ner någon? Då borde du seriöst söka hjälp... wordshurt

Kommentarer
Postat av: alva

Hej! :D Superfin blogg!
Allt bra? :)

Kika jättegärna in hos mig & skriv vad du tycker om du får tid! :D Skulle göra mig jätteglad!

Kram

2013-05-22 @ 13:01:31
URL: http://alvac.webblogg.se
Postat av: Dessa inlägg, personligt mycket LINA. | Lina Ström

[...] Jag var så jäkla less på allt jävla näthat. Ville bara få ur mig ALLT! Läs det HÄR. [...]


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0