Ridpass 2013-05-02

Okej dagens ridpass. Det gick super bra. Kan säga att Ronny är inte samma ponny som för tre veckor sedan. Då var han hispig bockig och noll kontrol. Han tyckte att man bara skulle köra på göra lite man ville. Inte ta hänsyn alls för den lilla och försiktiga människan på ryggen.
Nu är han helt tvärtom. Han är lugn och verkligen vill. Han gillar att jobba köra på liksom. Hamnar man lite snett i sadeln hjällper han mer till. 
 
Vi körde mycket på bommar. Få honom att gå på inte sakta in utan köra på. Lite tvära svängar och lite olika banor. Även lite gallopp. Kan ju säga att det inte blev mycket bus alls. Utan han skötte sig. Lite bus och några bockningar klart det blev. Men inte mycket.. Hoppade även på ett kryss fyra gånger. För att liksom få in den där känslan att hoppa lite. Men mer hoppning kommer framöver. Det lovar jag.. ;)
 
Kan ju även avslöja att vi har lite planer på gång. Vad för planer håller jag tyst om. Men för mig och lilla Ronny är det stort. Hårdträning blir det under sommaren. En hoppträning per vecka och även mycket bom arbete. Vi ska få in den där speciella kemin mellan ryttare och häst. Jag ska känna mig safe uppe på ryggen. Inte ha massa monster, utan mer blommor och hav liksom. Mjukt men ändå nervöst. Roligt nervös. Och om man landar på backen så gör man. Inte så farligt med det ju. ;)
 
Pia filmade lite men det kommer ut senare. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0