Ridsporten..

Många personer som inte rider ser ridsporten som en snobbig sport. Att vi tjejer som varje dag är i stallet och tar hand om våra hästar är "snobbar" Visst sure säkert att en del är det. Men jag kan inte säga mycket. Ni fotbolls eller handbolls människor därute har egentligen en väldigt lätt sport. Eller vad vet jag. Men ni åker till en hall tränar duschar och åker hem. Men vi hästtjejer hell no. Vi mockar, byter vatten packar hö, borstar leriga hästar, torkar hästar när de har skitit på sig (haha) Det kallar inte jag snobbigt. Vi rider hästar som stegrar sig, vi rider hästar som skvätter åt allt möjligt, vi tar hand om ett levande djur! Jag är i stallet 5 dagar i veckan och ungefär 3 timmar de dagarna jag är där. Det tar sjukt mycket på krafterna. Sen läxor och blogg och vänner på det. Jag tror att ridsporten är den sport som tar mest tid. Sen vet jag också att många inte tycker att ridning är en sport. Men ridningen är så himla mycket mer. Det är HÄST. Så allt som har med häst att göra är sport. Mocka, byta vatten fylla hö och rida. Jag älskar hästsporten. Man får göra så sjukt mycket, visst allt är inte roligt men man gör det för sin häst. Och hos hästen finns alla ens känslor. Kanske rörigt inlägg. Men ändå tror ni fattar vad jag menar. Ridsporten är inte en tråkig snobbig sport där man inte gör något. Det är helt fel, för fotboll är då ingenting. 20131115-064656.jpg CSC_0936 17 Sen så är det ju sjukt kul. Om alla skulle våga prova skulle nog alla rida. Hehe.. Ridning <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0