"Kortis, dvärg, pyssling"

Varje dag får jag sådana ord slängda mot mig, att jag är kort osv. Men vad fan?! Tror ni jag blir glad av det? Tror ni jag hoppar och skuttar av glädje får en skrattattack och ramlar och letar efter luft? Nej, tyvärr. Jag blir inte ledsen heller men så jävla arg. För vaddå? Tror ni jag på något sätt har lägre IQ bara för att jag inte är 3 meter lång. I så fall är det ni långa som har en IQ som en badboll ifall ni tror att längden på något sätt har en betydelse för en IQ. Vilken värld lever ni i? Går ni på dagis eller på högstadiet? Där jag sett er. Man kan ju faktiskt undra. För det är fan dagis nivå på sådant, att kalla någon kort, dvärg etc. Jag går ju inte direkt runt och bara "Haha vad lång du är, gud vad komiskt. Haha" Nej, inte direkt. För längden har inte ett piss betydelse. Ärligt, det är bara en siffra. Några centimeter dit och några dit. Vem fan bryr sig? Kanske ni som måste ha någon att hacka på 24/7 för att sedan må så jävla bra och har så jävla många tjejer/killar efter er som beundrar. "Oj, vågar du göra sååååe. Nu är vi bästisar" Det värsta är ju när äldre personer ska börja hacka på en. Själva orden, jag bryr mig inte. För jag vet, jag är stark och orkar inte ta åt mig. Men jag ser ingen anledning att kalla någon något dumt. Alla är olika på något sätt, bara att inse. Ingen är perfekt, ingen är normal, men man är sig själv. Och alla lova att aldrig hacka på någon igen. För innerst inne mår man inte bra av det, kanske för sekunden men inte längre. Jag ska aldrig mer vara elak. Jag vet, jag har varit det ibland. När man är avundsjuk kan man ta ut sin avundsjuka på ett dåligt sätt. Det är ju mänskligt. Men stopp med det, se possitivt i allt istället. Var snäll och ge komplimanger. För det blir man glad av. Ingen kan kalla mig något. Jag vet vem jag är och står för den jag är. 20131023-154124.jpg CSC_0936 20131021-075548.jpg

Kommentarer
Postat av: Matilda

Vet precis hur d känns. Såå jobbigt med folk som inte visar respekt för korta. Man försöker liksom tvinga fram ett leende men vill helst bara sjunka genom marken. Det är absolut inget fel med att vara kort, men det kan verkligen kännas tufft ibland.. Kraam ♥

2013-10-30 @ 18:02:43
URL: http://matildaengblom.horseworld.se
Postat av: Noami

Så himla bra inlägg! Är också skit kort och har alltid blivit kallad för dvärg och även annat av klassens killar. Det är ju inte så att vi som är korta kan rå för det! Jag blir allt så himla arg, för det är så sjukt elakt att kommentera någon annans utseende, religion, sexuell läggning eller något annat! Det är överhuvudtaget inte okej att kränka någon! Tack för att du skrev detta inlägg! <3

2013-10-31 @ 10:22:18
Postat av: Ååh, vad glad jag blir! | Lina Ström

[...] Loggar in här på bloggen och ser att jag har 11 olästa kommentarer. Ett leende sprids verkligen på mina läppar. Ni är helt grymma och statistiken från igår var AMAZING! Så sjukt glad för detta, kommentarer rullar in och jag ser era åsikter, medans ni tar del av mina! Detta känns riktigt grymt och jag är sjukt taggad på bloggen. Såg även att ni gillade mitt åsiktsinlägg jag publicerade, var lite nojjig först. Visste inte om jag vågade publicera det men jag gjorde det. MINA åsikter och mina upplevelser! Inte läst inlägget? Klicka HÄR [...]

Postat av: Totte

Skitbra inlägg! Själv är jag ganska lång vilket jag tycker suger. Jag kan inte rida på dom mindre ponnysarna långre vilket är skitkul! Men dom som är kortare passar i fler saker! Dom kan gå i höga klackar vilket är ett problem för långa för då är dom höghus höga, dom passar i mer saker tex som kläder vilket dom som är lpnga hsr problem med för antingen är jeansen för korta eller förstora i midjan, man kan rida på mindre ponnysar men om en lång person sätter sig på en liten b ponny ser det inte klokt ut, och man slipper sträcka sig efter saker som ligger långt upp vilket korta oftast får göra, och man kan köpa barnbiljett på bussen ifall man är kort (min kompis är 15 och lika lång som min syster som är nio och hon brukar göra så). Så det finns mer fördelar än för dom långa. Du är jättefin och inte alls dvärg eller oyssling och det andra dom kallar dig!;)<3

2013-11-08 @ 06:52:15
URL: http://eslovsriders.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0