Min första pay&jump!

DSC_0824 DSC_0834 (1) DSC_0835 DSC_0837 DSC_0838 DSC_0839 DSC_0840 DSC_0851 DSC_0852 DSC_0853 DSC_0864 DSC_0870 DSC_1106 DSC_1112 DSC_1115 DSC_1120Kan ju säga att det gick över förväntan, det var det roligaste jag gjort på länge! Ronny var ganska spänd i början. Han var såklart super nyfiken och fundersam. Vi har ju aldrig varit ute på något liknande och vi har endast varit iväg på träning två gånger på ett annat ställe. Men han skötte sig ändå bra. Cleo var ju med så han kände ju någon i alla fall. I ridhuset i början var han väldigt stressad. Han gnäggade efter alla andra hästarna då vi i princip var ensamma i ridhuset. Men jag travade på gjorde volter och serpentiner för att få honom lugn. Sedan tog jag galopp. Jag blev förvånad, han tog den DIREKT. Hur häftigt? Jag hoppade fram och gick sedan ut till framskrittningen och skrittade runt där. Sen var det vår tur på banan. Jag kände mig helt blockerad, jag var hur nervös som helst. Jag gjorde en volt och vi fick startsignal. Första hindret en oxer. Jag kände mig super osäker och var inte tillräckligt hård. Han vägrade men jag skänklade över honom från stillastående. Han hoppade jag tappade helt och hållet balansen. Flög över sadeln hamnade på halsen och ramlade av.. Jag tappade luften och var allmänt chockad. Fick tag på Ronny och vi fick gå ut. Så var det en emellan oss och sen var det vår tur igen. Vi gick in jag travade lite och vi fick startsignal. Kände mig lite osäker innan första hindret men jag gav mig fan på att vi skulle över och vi kom med. Sedan körde vi hela banan i trav. Kände mig inte redo för galoppen. Men vi kom runt helt felfritt. Så jag är super nöjd. Från att inte ens kommit runt banan till en felfri ritt. Så nöjd är jag!!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0