Stoppa mobbning

Mobbning är ett sjukt brett ämne. Varje dag utsätts 1000 tals människor för det, och inte bara i sverige. Utan i nästan alla länder i hela världen. Mobbning kan inte heller göras på ett ända sätt, utan flera sätt. Man kan fysiskt bli mobbad i t.ex slag och knuffar. Sen kan man bli mobbad på heeelt andra sätt. Som MÅNGA inte tror är mobbning men som faktiskt är mobbning. Och ett sätt är "uteslutning" typ. Alla är kanske ett gäng i skolan och sen är det någon som inte får vara med. MOBBNING MOBBNING MOBBNING. Sen det här på t.ex idrotten. Etta och tvåa välja. När vi hade fotboll i skolan förr i sexan blev jag oftaste vald sist. Alltså det är verkligen inte kul och det är helt klart mobbning även det.
Och wow, internetmobbning.. Det vet ju alla vad det är. Och nej, usch och blä!
 
ALLT detta vill jag ha stopp på. Lika mycket som jag tror alla andra vill ha stopp på det. Tror handen på hjärtat att ingen egentligen vill mobba någon. Det handlar nog egentligen om avundsjuka och osäkerhet. Men även om det handlar om det är det inte okej över huvudtaget! Men ändå.
 
Och snälla ALLA tillsammans kan faktiskt förändra. Sitter den utsatte tjejen själv vid lunchen sätt dig vid henne, även om ni inte är bästa polarna eller kommer bra överens. Va en bra medmänniska be kind typ. 
Visste jag kommer inte alls bra överens med alla, men nu NU ska jag göra miog själv en tjänst och alla andra. Never ever säga något elakt igen och aldrig låta någon vara själv. 
 
Så alla, gör som jag. Var snäll och låt ingen vara utanför. Tror att alla tillslut då blir glada. I slutändan vinner ALLA på att alla får vara med i leken. Ingen ska vara utanför, ingen ska bli mobbad. Snälla 2014 ska bli året alla insåg fakta hur äckligt beteende det är att mobba andra. Ok, tänk nu på detta alla. Bort med mobbning 2014. Vi försöker i alla fall. TILLSAMMANS!
 
STOPPA MOBBNING!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0